Vragen van medewerkers

De fase van het medewerkerschap is op ieder kantoor anders. Wel bestaat die vaak uit een medewerkers – en senior medewerkersfase. Tijdens het medewerkerschap wordt niet alleen inhoudelijk vakmanschap doorontwikkeld en gewerkt aan verhoging van de productiviteit. Het is ook belangrijk dat een medewerker zijn management- en ondernemersrol ontwikkelt.

De nieuwe rollen brengen nieuwe vragen met zich mee:

• Hoe werk ik samen met collega’s binnen de sectie aan zaken? Voor seniors: hoe geef ik sturing aan de samenwerking binnen de sectie?

• Hoe ontwikkel ik een goede adviesrelatie met mijn cliënten? Wat vraagt dat in communicatie, houding en rol? En hoe werk ik daarin optimaal samen met de partners?

• Hoe creëer ik nieuwe kansen voor dienstverlening binnen kantoor? Hoe onderzoek ik marktontwikkelingen en pleeg ik acquisitie? Hoe zet ik daarbij mijn vaardigheden goed in?

• Hoe bereid ik me voor op de toetreding tot de sectie, maatschap?

Natuurlijk spelen daarnaast ook de persoonlijke en professionele ontwikkelvragen die al werden genoemd op de pagina voor stagiaires.